Всесвітня історія дистанційно


Вивчаємо всесвітню історію.
Дорогі друзі! Пропоную вивчати всесвітню історію дистанційно.
Для цього ми використовуємо підручники:
Полянський П.Б. Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закл. загальн. середн. освіти - Київ: Грамота, 2018. – 256 ст.
Ладиченко Т.В. Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти - Київ: Грамота, 2019. – 160 ст.
Які можна знайти за посиланням:
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-vsesvitnja-istorija-ladichenko-2019-stand.pdf
Тема 1. Передумови Першої світової війни. Війна та революції.
Завдання:
1. Опрацювати § 1-3 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Чи вважаєте ви, що І світова війна була неминучою? Які аргументи можете навести на підтвердження своєї точки зору?
2) Використовуючи історичні карти атласу та підручника (С.15, 19), охарактеризуйте основні битви 1914-1916рр.
3. Перечитайте матеріали до практичного заняття (с.40-43) та дайте відповідь на запитання:
1) Як і завдяки чому змінився статус жінки в період війни і до яких процесів це призвело у подальшому?
2) Проаналізуйте втрати в роки війни. Які з них вразили вас найбільше?
4. Опрацювати терміни: імперія, колонія, геополітичні інтереси, шовінізм, позиційна війна, ксенофобія, геноцид, революція, громадянська війна, інтернування.
Тестові питання до теми 1. Передумови Першої світової війни. Війна та революції.

1. Об’єднання ряду підприємств різних галузей господарства (торговельних фірм, банків, транспортних компаній), що перебувають під єдиним фінансовім контролем:
A. Картелі.
B. Синдикати.
C. Трести.
D. Концерни.

2. Політична програма президента США Вудро Вільсона називалася:
A.   «Новий курс».
B.   «Справедливий курс».
C.   «Нова свобода».
D.   «Вперед, до процвітання!».

3. Британська влада збиралась надати гомруль:
A.   Шотландії.
B.   Ірландії.
C.   Уельсу.
D.   Ольстеру.

4. Першу поразку у війні на початку XX ст. Росія зазнала від:
A.   Афганістану.
B.   Німеччини.
C.   Японії.
D.   США.

5. Частка Росії у світовому промисловому виробництві:
A.   Постійно зростала.
B.   Постійно скорочувалась.
C.   Залишалась незмінною.
D.   То зростала, то скорочувалась.

6.  Проголошення Китаю республікою відбулось:
A.   У 1905 р.
B.   У 1910 р.
C.   У 1912 р.
D.   У 1917 р.

7.  Причини модернізації Японії:
A.   Прагнення стати однією з провідних держав світу.
B.   Прагнення демократизувати суспільство.
C.   Прагнення досягти соціальної справедливості.
D.   Прагнення зберегти старі порядки.

8.  Найдемократичнішу конституцію у світі на початку ХХ ст. було прийнято у:
A.   Мексиці.
B.   Панамі.
C.   Японії.
D.   Туреччині.

9.  Німецьким імператором за конституцією завжди ставав:
A.   Король Баварії.
B.   Король Пруссії.
C.   Король Вюртемберга.
D.   Герцог Баденський.

10. Боснійська криза між Росією та Австро-Угорщиною відбулась у:
A.   1908 р.
B.   1911 р.
C.   1912 р.
D.   1913 р.

11. Початок Першої світової війни припадає на :
A.   28 липня 1914 р.
B.   1 серпня 1914 р.
C.   3 серпня 1914 р.
D.   4 серпня 1914 р.

12. Перша країна, що не витримала напруження першої світової війни і вийшла з неї:
A.   Австро-Угорщина
B.   Росія.
C.   США.
D.   Туреччина.

13. Новою військовою технікою, що з’явилась під час першої світової війни, стали:
A.   Авіаносці.
B.   Літаки.
C.   Танки.
D.   Ракети.

14. Статус жінки за період війни змінився завдяки:
A.   Боротьбі феміністських організацій.
B.   Змінам у суспільній думці щодо місця жінки у суспільстві.
C.   Покращенню матеріального становища у сім’ях.
D.   Потребі замінити чоловіків на виробництві, через участь тих у війні.

Тема 2. Повоєнне облаштування світу.
Завдання:
1. Опрацювати § 4-5 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Заповніть таблицю Паризька мирна конференція
Назва договору
Країна, з якою укладений договір
Умови договору
Перегляд договору у 20-х рр.
Версальський



Сен-Жерменський



Тріанонський



Севрський




2) Використовуючи політичну карту форзаца підручника, на якій зображена політична карта Європи після І світової війни, охарактеризуйте територіальні зміни та назвіть новоутворені країни.
3. Опрацювати терміни: репарації, анексія, протекторат.

Тестові питання до теми 2. Повоєнне облаштування світу.

1.Післявоєнна політична система у Європі отримала назву:
A.   Версальська.
B.   Паризька.
C.   Тріанонська.
D.   Сен-Жерменська.

2. «План Дауеса» був спрямований на:
A.   Створення міжнародної торгівельної організації.
B.   Економічну блокаду Росії.
C.   Економічне оздоровлення Німеччини.
D.   Вирішення українського питання.

3. «Велика трійка» складалася з лідерів:
A.   Великої Британії, Франції, Італії.
B.   Франція, Великої Британії, Японії.
C.   СРСР, Великої Британії, Франції.
D.   США, Великої Британії, Франції.

4. Яка ознака не є ознакою тоталітарного режиму?
A.   Диктатура однієї партії.
B.   Культ особи вождя.
C.   Захист прав громадян у суді.
D.   Втручання в приватне життя громадян.

5. Договір дев’яти держав 1922р. стосувався суверенітету і територіальної цілісності::
A.   Туреччини.
B.   Китаю.
C.   Індії.
D.   Індонезії.

6. День проголошення республіки у Росії:
A.   2 березня 1917 р.
B.   4 липня 1917 р.
C.   1 вересня 1917 р.
D.   25 жовтня 1917 р.

7.Рапалльський договір був підписаний між:
A.   Німеччиною та США.
B.   Німеччиною та Великою Британією.
C.   Німеччиною та Францією.
D.   Німеччиною та Росією.

8. Радянська республіка на території Німеччини називалась:
A.   Баварською.
B.   Вестфальською.
C.   Саксонською.
D.   Сілезькою.

9. Одна з важливих ознак, що відрізняли фашизм від більшовизму й націонал-соціалізму:
A.   Культ вождя.
B.   Поширення фізкультурного руху.
C.   Мілітаризація суспільства.
D.   Релігійна політика.

10. Лозаннська конференція відбулася в:
A.   Листопаді 1921р. – лютому 1922р.
B.   Квітні-травні 1922р.
C.   Червні-липні 1922р.
D.   Листопаді 1922р. –червні1923р.

11. Яка з названих імперій продовжила своє існування?
A.   Османська.
B.   Російська.
C.   Британська.
D.   Німецька.

12.Членом Ліги Націй у 1919р. не була країна:
A.   Франція.
B.   Велика Британія.
C.   Японія.
D.   США.

13. Веймарською республікою називалась:
A.   Чехословаччина.
B.   Австрія.
C.   Німеччина.
D.   Польща.

14. Форма державного правління, за якої верховні органи влади обираються народом на певний строк:
A.   Диктатура.
B.   Демократія.
C.   Автаркія.
D.   Охлократія.

Тема 3. Провідні держави світу в міжвоєнний період.
Завдання:
1. Опрацювати § 6-12 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Заповніть таблицю Країни демократії у міжвоєнний період
Назва договору
Втрати/надбання у війні
Провідні партії/лідери
Проведені реформи
США



Велика Британія



Франція



2) Чим ви можете пояснити причини бізнесового успіху Г. Форда? Кого ви можете назвати із сучасних лідерів інноваційних технологій у світі?
3) Які причини приходу до влади мирним шляхом нацистів в Німеччині та фашистів в Італії? Оцініть ідею та втілення в життя корпоративної держави в Італії, використовуючи положення окремих статей Закону про корпорації (с. 102).
4) Порівняйте політику «воєнного комунізму» та НЕП.
Політика
Спільне
Відмінне
Політика «воєнного комунізму»


НЕП



3. Опрацювати терміни: ізоляціонізм, «проспериті», світова економічна криза («Велика депресія»), державне регулювання економіки, фашизм, нацизм, антисемітизм, авторитаризм, тоталітаризм, індустріалізація, колективізація.

Тестові питання до теми 3. Провідні держави світу в міжвоєнний період.

1. Зростання рівня злочинності у США в 20-х роках було спричинене:
A.   Діяльністю комуністів.
B.   Напливом іммігрантів.
C.   Запровадженням «сухого закону».
D.   Поверненням до політики ізоляціонізму.

2. Економічна криза у США періоду 1929-1933 років отримала назву:
A.   Великий занепад.
B.   Велика депресія.
C.   Велике процвітання.
D.   Велика біда.

3.  Період «проспериті» збігся з початком президентства:
A.   В. Вільсона.
B.   В. Гардінга.
C.   К. Куліджа.
D.   Г. Гувера.

4. На позиціях мінімального контролю над економікою Великої Британії стояла:
А. Ліберальна партія.
В. Лейбористська партія.
С. Комуністична партія.
D. Консервативна партія.

5.  «Вестмінстерський статут» передбачав:
А. Надання виборчого права жінкам брати участь у виборах.
В. Регулювання трудових відносин.
С. Визначення відносин між Великою Британією та домініонами..
     D. Запровадження протекціонізму в торгівлі.

6. Відсутність безробіття у Франції протягом 20-х років було пов’язане з:
A.   Демографічними втратами.
B.   Швидким зростанням промисловості.
C.   Створенням державою нових робочих місць для населення.
D.   Надання пенсій ветеранам війни.

7.  Політична організація, що виграла вибори у Франції у 1936 році:
A.   демократичний блок.
B.   Патріотичний блок.
C.   Радикальна партія.
D.   Народний фронт.

8. Найпопулярнішою політичною партією Німеччини у 20-х роках була:
А. Народна партія.
В. Партія Центру.
С. Соціал-демократична партія.
D. Комуністична партія.

9. Корпоративна система Італії стосувалась:
A.   Економічного життя.
B.   Культурного життя.
C.   Політичного життя.
D.   Релігійного життя.

 10. Реальним суперником Й. Сталіна у боротьбі за владу був:
A.   М. Бухарін.
B.   Л. Троцький.
C.   Л. Камєнєв.
D.   М. Калінін.

11. У 1929 році на території Італії з’явилась нова країна:
     А. Ватикан.
В. Сан-Марино.
С. Сардинія.
D. Ломбардія.

12. Наймогутніша держава світу у 20-х роках:
А. Велика Британія.
В. Франція.
С. СРСР.
D. США.

13. Політика комуністичного уряду Росії, спрямована на скасування товарно-грошових відносин і уведення карткової системи розподілу товарів за зрівняльним принципом називалась:
А. Політика «Воєнного комунізму».
В. Індустріалізація.
С. Колективізація.
D. Нова економічна політика.

14. Титулом «Дуче» називали:
А. Гітлера.
В. Муссоліні.
С. Сталіна.
D. Франко.

Тема 4. Держави Центрально-Східної Європи.
Завдання:
1. Опрацювати § 13-14 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Яке місце на Паризькій мирній конференції займало місце «польське питання» та як воно було пов’язане з «українським питанням»?
2) Чому, на вашу думку, деякі держави Центрально-Східної Європи (ЧСР)  обрали демократичний шлях розвитку, а деякі (Угорщина, Румунія, Болгарія)  після встановлення в них авторитарних режимів пішли на союз з нацистською Німеччиною?
3. Опрацювати терміни: «Лінія Керзона», «санація», сепаратистський рух, «Судетська проблема», королівська диктатура, примусова асиміляція.

Тестові питання до теми 4. Держави Центрально-Східної Європи.

1. Яка форма правління в Польщі була після відновлення незалежності країни?
A.   Парламентська республіка.
B.   Президентська республіка.
C.   Конституційна монархія.
D.   Абсолютна монархія.

2. Режим «санації» у Польщі полягав:
А. у економічній реформі.
В. у політичній реформі.
С. у військовій реформі.
D. у фінансовій реформі.

3. Коли в Польщі було встановлено режим «санації»?


А. 1919р.
В. 1920р.
С. 1926р.
D. 1938р.

4. Президент Чехо-Словаччини обирався на термін:
A.   4 роки.
B.   5 років.
C.   6 років.
D.   7 років.

5.  Хто був першим президентом ЧСР?
А. Е. Бенеш.
В. Т. Масарик.
С. Е. Гаха.
D. Я. Сирова.

 6. Який характер носила революція 1918-1919 рр. в Угорщині?
    А. Національно-визвольний.
    В. Соціалістичний.
    С. Демократичний.
      D. Буржуазний.

7. За Тріанонським договором Угорщина втратила:
      А. Австрійську Сілезію з районом Цешина.
      В. Трансільванію та Бессарабію.
      С. Західну Фракію.
      D. Богемію, Моравію та Сілезію.



8. Коли в Болгарії відбулося антифашистське повстання

А.1918р.
В. 1923р.
С. 1934р.
D. 1936р.

9.Політика, спрямована на поступове нівелювання національної ідентичності з подальшим злиттям через нав’язуванням їм мови й культури іншого народу - це?  
      А. Асиміляція.
В. Уніфікація.
С. Анексія.
D. Агресія.



10. У Югославії з 1921 року пануючою нацією стала:
A.   Словенська.
B.   Хорватська.
C.   Сербська.
D.   Боснійська.

11. Авторитарну диктатуру в Румунії 1940р. було встановлено:
А. М. Горті.
В. Й. Антонеску.
С. А. Стамболійським.
D. Александром І.

12. КСХС отримало назву Югославія:
А. У грудні 1918р.
В. У жовтні 1926р..
С. У березні1931р.
D. У жовтні 1934р.

13. Так звана Судетська проблема стосувалася громадян ЧСР?
А. Чеської національності.
В. Словацької національності.
С. Української національності.
D. Німецької національності.

14. Форма державного правління, за якої влада цілком або частково зосереджена в руках однієї особи і передається у спадок – це…
А. Республіка.
В. Монархія.
С. Унія.
D. Диктатура.

Тема 5. Держави Азії та Латинської Америки.
Завдання:
1. Опрацювати § 15-16 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) У чому, на вашу думку, витоки «палестинської проблеми»? Як ви оцінюєте «декларацію Бальфура»? Знайдіть інформацію про сучасну ситуацію на землях Палестини.
2) Порівняйте процес розпаду Османської імперії, боротьбі  за збереження суверенітету Туреччиною та процесам по здобуттю незалежності Індією, Індонезією, Афганістаном, Іраном.
3. Опрацювати терміни: гандизм, етатизм, сіонізм, латифундія, хунта.

Тестові питання до теми 5. Держави Азії та Латинської Америки.

1. Національний уряд Китаю на чолі з Чан Кайші утворено у місті…
А. Санган.
В. Нанкін.
С. Ханчжоу.
D. Гуанчжоу.

2. Антиколоніальний рух в Ірані був спрямований проти…
А. Франції.
В. Великої Британії.
С. США.
D. Японії.

3. Найбільше повстання у міжвоєнний період в Індокитаї відбулось в
А. 1928 р.
В. 1930 р.
С. 1934р.
D. 1936 р.

4. Першим президентом Туреччини був…
А. Сунь Ятсен.
В. М. Ганді.
С. М. Кемаль.
D. Реза Шах Пехлеві.

5. Яка країна була основним зовнішньополітичним конкурентом в тихоокеанському регіоні для Японії?
А. Франція.
В. Велика Британія.
С. США.
D. СРСР.

6. Проти якої країни була спрямована агресія Італії в Африці?
А. Сомалі.
В. Кенії.
С. Судану.
D. Ефіопії.

7. «Рисові бунти» охопили…
А. Японію.
В. Китай.
С. Індію.
D. Індокитай.

8. Яка з цих країн не мала колоній в Африці?
А. Бельгія.
В. Іспанія.
С. Португалія.
D. Нідерланди.

9. Єгипет став незалежним в…
А. 1919 р.
В. 1920 р.
С. 1921 р.
D. 1922 р.

10. Лідером Індійського Національного Конгресу був…
А.  Сунь Ятсен.
В. М. Ганді.
С. М. Кемаль.
D. Реза Шах Пехлеві.

 11. Проти якої країни була спрямована агресія Японії в Південній Азії?
А. Індії.
В. Індокитаю.
С. Китаю.
D. Індонезії.

12. Ісламська країна у якій заборонили багатоженство в 20-х роках:
А. Ірак.
     В. Іран.
     С. Афганістан.
     D. Туреччина.

13. Яка з названих імперій продовжила своє існування?
А. Османська.
     В. Російська.
С. Британська.
D. Німецька.

14. Політика ізоляціонізму була характерна після першої світової війни для:
      А. Аргентини.
      В. Італії.
      С. Мексики.
      D. США.

Тема 6. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період.
Завдання:
1. Опрацювати § 25-26 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Чому, на вашу думку, критичний реалізм 1920-1930-х роках втратив панівне становище, поступившись місцем модернізму? Визначте основні відмінності між реалізмом і модернізмом.
2) Опрацюйте відповідні параграфи та заповніть таблицю Розвиток науки першої половини ХХ ст.
Галузі науки
Вчені
Суть відкриття
Фізика


Хімія


Медицина


Астрономія


Філософія


Соціологія



3. Опрацювати терміни: «втрачене покоління», модернізм, авангардизм, дадаїзм, футуризм, імпресіонізм, кубізм, сюрреалізм, мюзикл, джаз, олімпійський рух.

Тестові питання до теми 6. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період.

1. Сформував основні положення теорії відносності:
А.  А. Ейнштейн.
В.  Е. Фермі.
С. М. Планк.
D. П. Дебай.

2. Доповнив квантову теорію про стрибкоподібний перехід електрона з однієї навколо ядерної орбіти на іншу
А.  А. Ейнштейн.
В.  Е. Фермі.
С. М. Планк.
D. П. Дебай.

3. Літературна течія, що виникла в міжвоєнний період і акцентує увагу на безглуздість війни, фізичне і моральне каліцтво її учасників, вплив війни на долі людей – це…
А. «Соціалістичний реалізм».
В. Дадаїзм.
С. Футуризм.
D. «Втрачене покоління».

4. Володимир Зворикін:
А. Сконструював гелікоптер.
В. Здійснив перший трансатлантичний авіа переліт.
С. Створив першу телевізійну трубку.
D. Сконструював револьвер – «наган».

5. Психоаналіз як окрему науку започаткував:
А. О. Шпенглер.
В. Б. Рассел.
С. А. Ейнштейн.
D. З. Фрейд.

6. Роман «У пошуках утраченого часу» був написаний:
А. Ф. Кафка.
В. М. Пруст.
С. Д. Джойс.
D. М. Шолохов.

7. Відкриття Н. Бора, Е. Резерфорда, Ф. і  І. Жоліо-Кюрі стосувалися:
А. Біофізики.
В. Біохімії.
С. Ядерної фізики.
D. Медицини.

8. Групи крові та резус-фактор відкрив:
А. О. Флемінг.
В. Г. Флорей.
С. К. Ланштейн.
D. І. Павлов.

9. Майстром детективного жанру був:
А. Т. Драйзер.
В. Р. Ролан.
С. Г. Манн.
D. Р. Чандлер.

10. Представником супрематизму є художник:
А. С. Далі.
В. П. Сезан.
С. К. Малевич.
D. Д. Сікейрос.

11. Теорію циклічного розвитку історії висунув:
A.   Макс Вебер.
B.   Арнольд Тойнбі.
C.   Еміль Дюркгейм.
D.   Освальд Шпенглер.

12. Видатний художник-сюрреаліст:
A.   П. Пікассо.
B.   К. Малевич.
C.   А. Матіс.
D.   С. Далі.

13. Анна Ахматова належала до літературної течії:
A.   Модернізму.
B.   Дадаїзму.
C.   Сюрреалізму.
D.   Футуризму.

14. Автором теорії відносності є:
A.   А. Ейнштейн.
B.   М. Планк.
C.   Н. Бор.
D.   Е. Фермі.

Тема 7. Передумови Другої світової війни.
1. Опрацювати § 17-19 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Чи поділяєте ви думку деяких істориків, що окупація Рейнської зони стала своєрідним Рубіконом, перейшовши який А. Гітлер уже не міг мирно вирішувати довоєнні проблеми?
2) Опрацюйте відповідні параграфи та заповніть таблицю Зовнішня політика провідних держав світу напередодні ІІ світової війни.
Держава
Основні напрямки політики
США

Велика Британія

Франція

Німеччина

Італія

СРСР


3. Опрацювати терміни: Антикомінтернівський пакт, «Вісь Берлін-Рим-Токіо», політика «умиротворення», аншлюс, пакт.

Тестові питання до теми 7. Передумови Другої світової війни.

1. Економічна криза у США періоду 1929-1933 років отримала назву:
А. Великий занепад.
В. Велика депресія.
С. Велике процвітання.
D. Велика біда.

2. «Ніч довгих ножів» відбулась:
A.   У СРСР.
B.   У Іспанії.
C.   У Китаї.
D.   У Німеччині.

3. Про долю якої країни йшла мова у Мюнхенській угоді 1938 року?
A.   Австрію.
B.   Чехословаччину.
C.   Польщу.
D.   Литву.

4. Одна з важливих ознак, що відрізняли фашизм від більшовизму й націонал-соціалізму:
     А. Культ вождя.
     В. Поширення фізкультурного руху.
     С. Мілітаризація суспільства.
     D. Релігійна політика.

5. Форсоване будівництво важкої промисловості у СРСР:
A.   Індустріалізація.
B.   Модернізація.
C.   Мілітаризація.
D.   Колективізація.

6. Політичний режим генерала Ф. Франко під час громадянської війни у Іспанії підтримували країни:
A.   СРСР, Німеччина
B.   Італія, Франція.
C.   СРСР, Велика Британія.
D.   Німеччина, Італія.

7. Першою жертвою зовнішньої політики Німеччини стала:
A.   Австрія.
B.   Чехо-Словаччина.
C.   Литва.
D.   Польща.

8. Японсько-Китайська війна розпочалась:
A.   У 1931 році.
B.   У 1935 році.
C.   У 1937 році.
D.   У 1938 році.

9. Зовнішньополітичні поступки Німеччині з боку Великої Британії та Франції стали можливими через:
A.   Корумпованість вищих урядовців цих держав.
B.   Страх перед новою війною.
C.   Політичну короткозорість.
D.   Бажання виграти час для підготовки до нової війни.

10. Країнами-учасниками антикомінтернівського пакту стали:
A.   Німеччина, Італія, Японія.
B.   Німеччина, Італія, Угорщина.
C.   Німеччина, США, Японія.
D.   Німеччина, Японія, Франція.

11. Масові репресії у СРСР мали підґрунтям:
A.   Широку діяльність антирадянських таємних організацій.
B.   Бажання Й. Сталіна зберегти особисту владу .
C.   Зростання організованої злочинності й корупції серед чиновників.
D.   Прагнення усунути тих, хто не підтримував політику вождя.

12. Радянсько-німецький договір про ненапад від 23 серпня 1939 року називався:
A.   Пакт Сталіна-Гітлера.
B.   Пакт Молотова-Ріббентропа.
C.   Пакт Литвинова-фон Папена.
D.   Пакт Ворошилова-Герінга.

13. Терміном "Кришталева ніч" у Німеччині називали:
A.   Знищення масової контрабанди кришталю.
B.   Щорічний фестиваль склоробів.
C.   Масові погроми єврейських крамниць у 1938 році.
D.   Одне з резонансних пограбувань у Берліні.

14. політична організація, що виграла вибори у Франції у 1936 році:
А. Демократичний блок.
В. Патріотичний блок.
С. Радикальна партія.
D. Народний фронт.

Тема 8. Друга світова війна.
1. Опрацювати § 20-24 (тут і надалі: підручник для 10 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Використовуючи історичну карту на ст. 208, висловлювання В. Черчилля  на ст. 203, уривки з історичних документів на ст. 202, діаграми на ст. 203, охарактеризуйте наслідки агресії Німеччини проти Польщі.
2) Опрацюйте відповідні параграфи та заповніть таблицю Хронологічні межі та етапи ІІ світової війни.
Етапи
Хронологічні межі
Зміст
І етап


ІІ  етап


ІІІ етап


ІV етап


V етап


3) Охарактеризуйте стратегічну важливість України, Ленінграда, Москви, Сталінграда для переможного завершення війни.
4) Використовуючи карту на ст. 229, складіть план-схему Основні події ІІ світової війни в Центральній та Південно-Східній Європі.
3. Опрацювати терміни: «дивна війна», колабораціонізм, антигітлерівська коаліція, «новий порядок», Голокост, рух Опору, Другий фронт, «Велика трійка».

Тестові питання до теми 8. Друга світова війна.

І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)

1. Відкриття другого фронту в Європі припало на:
А. 29 вересня 1941р.
Б. 1 грудня 1943р.
В. 6 червня 1944р.
Г. 8 травня 1945р.

2. Зрадник батьківщини, особа, яка співпрацювала з фашистськими загарбниками в окупованих ними країнах - це
А. Ренегат.
Б. Колабораціоніст.
В. Космополіт.
Г. Інтервент.

3. Велику Британію на Тегеранській конференції 1943р. представляв прем’єр-міністр:
А. Д. Ллойд-Джордж.
Б. Чемберлен.
В. У. Черчилль.
Г.  К. Еттлі.

4. Нацистський план захоплення СРСР мав назву:
А. «Новий порядок».
Б. «Барбаросса».
В. «Енвіл».
Г. «Вайс».  

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Виберіть неправильне твердження
А. Друга світова війна розпочалася 1 вересня 1939 року.
Б. План нападу на Польщу мав назву «Вайс».
В. Військова операція «Морський лев» мала бути  спрямована проти США.
Г. На початку 1942 року антигітлерівська коаліція нараховувала 26 країн.

6. Виберіть факт, що стосується життя й діяльності А. Гітлера:
А. Брав участь у міжнародних конференціях 1944-1945 років.
Б. Був лідером соціал-демократичної партії Німеччини.
В. Був зацікавлений у відкритті другого фронту.
Г. «Перекроював» карту Європи на свій розсуд.

ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1, 5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Підписання секретного договору про розподіл сфер впливу між СРСР і Німеччиною.
Б. Нюрнберзький процес.
В. Напад фашистський військ на СРСР.
Г. Радянсько-фінська війна.

8. Установіть відповідність.
1. В. Черчилль
2. Йосип Броз Тіто
3. Шарль де Голль
4. Д. Ейзенгауер
А. Генерал, очолив у 1944 р. тимчасовий уряд Франції.
Б. Генерал, відповідальний за висадку військ в Нормандії і просування їх на південь Франції.
В. Генерал, командувач німецької армії, що здійснювала наступ на Сталінград.
Г. Комуніст, очільник югославських партизан.
Д. Прем’єр-міністр Великої Британії, учасник Тегеранської конференції.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Ознайомтеся із висловлюванням Ф. Моргуна. Які події описані в даному уривку? Що призвело до цих подій? Чи можна було їх уникнути?
«Безперервні потоки людей ішли, несучи на руках немовлят, ведучи підлітків, а за плечима – мішки й торбинки. Багато хто тягнув за собою візки… Безліч військової техніки і червоноармійців змішалися… тіснили один одного, утворювали… пробки й затори на… широких степових дорогах».

10. Проаналізуйте, як історик А. Трубайчук оцінює наслідки Кримської конференції. Чи поділяєте його думку? Аргументуйте Вашу позицію.
«Ялтинська конференція насправді була останнім Мюнхеном ХХ століття, де західні демократії поступилися половиною Європи московському тоталітарному режиму, прирікши народи країн Центральної та Південно-Східної Європи на 50-літню кабалу в радянському ярмі».

Тема 9-10.  Облаштування повоєнного світу. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства.

1. Опрацювати § 1-10 (тут і надалі: підручник для 11 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Якими є головні органи ООН? Які спеціалізовані організації діють під егідою ООН? Складіть відповідний план-схему.
2) Які території відійшли до СРСР за рішенням Ялтинської та Потсдамської конференцій?
3) Заповніть таблицю Захист прав людини в документах ООН та інших міжнародних організацій у другій половині ХХ ст.
3. Опрацювати терміни: Генеральна Асамблея, Рада Безпеки, МОП, МАГАТЕ, ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Світовий банк, ВООЗ, доктрина Трумена, план Маршалла, НАТО, ОВД, СЕАТО, СЕНТО, «інформаційне суспільство», расова сегрегація, сепаратизм, хіпі, НТР, транснаціональні корпорації, «німецьке економічне диво», неолібералізм, неоконсерватизм, ЄЕС, ЄС, Європарламент, Єврокомісія, Лісабонський договір, Brexit.

Тестові питання до теми 9-10. Облаштування повоєнного світу. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства.

І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
1. Офіційною датою створення ООН вважається
А. 24 травня 1945р.
Б. 24 червня 1945р.
В. 24 жовтня 1945р.
Г. 24 грудня 1945р.

2. Основна маса населення в постіндустріальному суспільстві зайнята в…
А. Аграрній сфері і ремеслі.
Б. Сфері послуг.
В. Промисловості.
Г. Переробній промисловості.

3. Війна за Фолклендські острови йшла поміж Британією і …
А. Бразилією.
Б. Аргентиною.
В. Мексикою.
Г. Венесуелою.

4. Концерн «Фіат» займається виробництвом:
А. Електронної продукції.
Б. Автомобілів.
В. Хімічної продукції.
Г. Літаків.

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Виберіть неправильне твердження
А. Програма надання допомоги країнам Європи отримала назву «План Маршалла».
Б. Після війни диктаторський режим залишився в Іспанії.
В. За П’ятої республіки Франція отримала президентську форму правління.
Г. Канада є парламентською республікою.

6. Виберіть факт, що стосується життя й діяльності президента Д. Кеннеді.
А. Був обраний президентом від Республіканської партії.
Б. Проводив політику неолібералізму.
В. За його президентства розпочата війна у В’єтнамі.
Г. У зовнішній політиці погіршив стосунки з СРСР.

ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1, 5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Прийняття Конституції І Республіки у Франції.
Б. Візит Б. Клінтона в Україну, результатом якого стало офіційне рішення Уряду України про закриття ЧАЕС.
В. Підписання Маастрихтського договору.
Г. Об’єднання НДР та ФРН.

8. Установіть відповідність.
1. Мартін Лютер Кінг
2. Конрад Аденауер
3. Рональд Рейган
4. Борис Джонсон
А. Німецький політик, канцлер, що відіграв велику роль у становленні Німеччини як незалежної держави.
Б. Прем’єр-міністр з 2019 року, прихильник політики Brexit.
В. Прем’єр-міністр Італії, медіамагнат, лідер руху «»Вперед, Італіє1».
Г. президент США, прихильник неоконсерватизму, в минулому – відомий кіноактор.
Д. Визнаний лідер афро американського руху, якому було Нобелівську премію миру.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Чи є в сучасній Україні проблеми, подібні до проблем сучасної Канади? Які шляхи їх розв’язання Ви бачите? Відповідь аргументуйте. Проаналізуйте кроки, які зробив уряд Канади по врегулюванню проблеми.

10. Ознайомтеся із спогадами Джона Мейджора. Спробуйте пояснити, чому політика Маргарет Тетчер спричинила подібні наслідки? Чи можна було їх уникнути? Свою точку зору обґрунтуйте.

«Мій спадок був не багатообіцяльним. Ми були на порозі війни (у Персидській затоці). Економічні бульбашки 1980-х лопалися. Інфляція досягла двозначних цифр. Безробітних ставало більше приблизно на 50 тис. у місяць. Ціни на житло падали. Економіка перебувала в першій фазі гострої рецесії. Попереду вимальовувалось падіння розвитку економіки, вартості акцій, торгівлі й довіри – все це безпосередньо було пов’язане з розміром буму наприкінці 1980-х».

Тема 11. Держави Центрально-Східної
 Європи: трансформаційні процеси.
1. Опрацювати § 11-15 (тут і надалі: підручник для 11 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Зробіть хронологічний ланцюжок вступу до ЄС країн Східної Європи.
2) Заповніть таблицю Участь країн Центрально-Східної Європи в діяльності міжнародних організацій.
Країна
Міжнародна організація, зміст діяльності
Польща

Чехія

Словаччина

Угорщина

Болгарія

Румунія


3. Опрацювати терміни: радянізація, РЕВ, «Празька весна», «оксамитова» Революція, «нове мислення», перебудова, путч, СНД, Вишеградська група.


Тестові питання до теми 11. Держави Центрально-Східної
 Європи: трансформаційні процеси.

І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
1. Рада Економічної Взаємодопомоги була утворена:
А. 1947р.
Б. 1949р.
В. 1955р.
Г. 1968р.

2. Економічні реформи, проведені у Польщі і відомі під назвою «шокова терапія» були розроблені:
А. Л. Валенсою.
Б. Т. Мазовецьким.
В. Л. Бальцеровичем.
Г. О. Кваснєвським.

3. Якою була реакція на «Празьку весну» з боку радянського керівництва?
А. Втручання у внутрішні справи.
Б. Солідарність з революційними силами.
В. Інтернаціональна допомога.
Г. Цілковите ігнорування.

4. Найдовше правив в Угорщині радянський ставленик:
А. М. Ракоші.
Б. І. Надь.
В. Я. Кадар.
Г. Й. Анталл.

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Виберіть неправильне твердження.
Основними напрямками радянізації та встановлення тоталітарного режиму в державах Центрально-Східної Європи були:
А. Затвердження однопартійної системи.
Б. Становлення планово-бюрократичної системи управління економікою.
В. Гарантія демократичних прав і свобод громадян з боку держави.
Г. Колективізація сільського господарства.

6. Виберіть факт, що не стосується життя й діяльності Й. Броз Тіто.
А. 7 березня 1945р. сформував уряд Демократичної Федеративної Югославії.
Б. 1948р. був звинувачений керівництвом СРСР у відході від марксизму-ленінізму.
В. 1950р. на його пропозицію парламент видав закон про всеохоплюючу націоналізацію промислових підприємств.
Г. 1953р. відмовився від політики колективізації.

ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1, 5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Створення ОВД.
Б. «Празька весна».
В. Народна революція в Угорщині.
Г. Поділ ЧССР на Чеську і Словацьку республіки.

8. Установіть відповідність.
1. Вацлав Гавал
2. Кароль Войтила
3. Імре Надь
4. Лєх Валенса
А. Лідер робітничої профспілки «Солідарність», обраний президентом Польщі 1900р.
Б. Лідер чеського дисидентського руху («Хартія-77»).
В. Краківський архієпископ, обраний 1978р. Папою Римським.
Г. Голова уряду Угорщини, що очолив революційні події 1956р.
Д. Чеський реформатор, лідер «Празької весни».

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9.  Проаналізуйте документи про перемовини керівник4ів партії і уряду СРСР та А. Дубчеком 1968р. Чи погоджуєтесь Ви з думкою А. Дубчека? Чому?
Брежнєв: « Ми не окупували Чехословаччину, не збираємося тримати її в «окупації», а хочемо, щоб вона була вільною… Ніякого диктату в нас немає., давай шукати разом якийсь варіант».
Дубчек: «Хотілося б, щоб комуністи зрозуміли всю реальність становища, …але боюся, що не зрозуміють, оскільки я і сам не розумію. Я вважаю, що таке збройне вторгнення було передчасним, тим більше що не були використані внутрішні збройні сили і решта органів примусу… я.. вважаю те, що сталося… найбільшою помилкою, що має трагічні наслідки. З вашого боку була нереальна оцінка, у цілому ми, вочевидь, діаметрально розійшлися».


10. Чому, незважаючи на пройдений складний інтеграційний шлях, попри трансформацію в країнах Центрально-Східної Європи політичної та економічної моделей,  Росія досі має значний вплив на них? І як країни регіону протистоять цьому впливу?

Тема 12. Держави Азії та Африки та Латинської Америки в другій половині ХХ — на початку ХХІ ст.
1. Опрацювати § 16-21 (тут і надалі: підручник для 11 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Зробіть хронологічний ланцюжок процесу припинення «холодної війни» між СРСР, США. Яка, на Вашу думку, причина погіршення стосунків між США та Росією на сьогодні?
2) У чому полягає значення Наради з питань безпеки і співробітництва в Європі?  
3) Заповніть таблицю Втручання наддержав у внутрішні справи інших країн
Наддержава
Назва країни
Рік
Що відбулося





3. Опрацювати терміни: інформатизація, маоїзм, «великий стрибок», «культурна революція», Індійський національний конгрес, Рух неприєднання,
«арабська весна», ваххабізм, «Ісламська держава», апартеїд, Міжамериканський договір, «гібридна війна».


Тестові питання до теми 12. Держави  Азії та Африки та Латинської Америки в другій половині ХХ — на початку ХХІ ст.

І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
1. Державу Ізраїль було проголошено:
А. 29 листопада1947р.
Б. 3 квітня 1948р.
В. 14 травня 1948р.
Г. 15 травня1949р.

2.План розвитку країни, що отримав назву «трьох червоних знамен», було прийнято у:
А Китаї..
Б. Японії.
В. Камбоджі.
Г. Індії.

3.У 1948р. підписала «план Маршалла» і отримала допомогу:
А. Сирія.
Б. Ліван.
В. Йорданія.
Г. Туреччина.

4. Організація колишніх колоніальних країн, які прагнуть зберегти і зміцнити свою колоніальну незалежність:
А. Північноатлантичний союз.
Б. Рух Неприєднання..
В. Рада Економічної Взаємодопомоги..
Г. Ліга арабських держав.

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Виберіть правильне твердження.
Політика «культурної революції» відповідала завданням:
А. Створення соціалістичної системи народної освіти.
Б. Зміцнення комуністичної тоталітарної системи і особистої влади Мао.
В. Утвердження прогресивних культурних традицій китайського народу.
Г.  Подолання впливу старої ідеології.

6. Виберіть факт, що не стосується життя й діяльності Джавахарлала Неру.
А. Неодноразово переобирався головою партії Індійський національний конгрес.
Б. Був ініціатором «культурної революції».
В. Навчався в англійській аристократичній школі Харроу та Кембриджському університеті.
Г. Був убитий терористами-сикхами.

ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1, 5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Підписання Сан-Франциського мирного договору.
Б. Смерть Мао Цзедуна.
В. Початок в’єтнамської війни.
Г. Проголошення незалежності Індії.

8. Установіть відповідність.
1. Ясір Арафат
2. Ден Сяопін
3. Аятола Хомейні
4. Нельсон Мандела
А.  Очолив ісламську революцію в Ірані 1979р.
Б.  Лідер Африканського національного конгресу, і президент ПАР 1994-1999рр.
В. Реформатор, активний прихильник перетворення Китаю до кінця ХХ ст. у передову державу з потужним економічним потенціалом.
Г. Лідер Кубинської революції.
Д. Став головою Організації визволення Палестини 1969р.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Напишіть есе про Фіделя Кастро, його політичні погляди, діяльність, зазначивши власне ставлення до цієї особистості.


10. Чим пояснюється, на Вашу думку, постійне виникнення у світі радикальних терористичних організацій? Чому навіть у наш час з ними так складно боротися? Аргументуйте.

Тема 13. Міжнародні відносини (1945 р. — початок ХХІ ст.).
1. Опрацювати § 22-24 (тут і надалі: підручник для 11 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Визначте причини створення біполярного світу після ІІ світової війни.
2) Які покрокові дії по подоланню міжнародного тероризму Ви б запропонували міжнародній політичній еліті?
3) Заповніть таблицю Захист прав людини в документах ООН та інших міжнародних організацій у другій половині ХХ ст.
Організація
Документ, зміст права
ООН




3. Опрацювати терміни: «холодна війна», Берлінська криза, Карибська криза, «розрядка» міжнародної напруженості, «нове політичне мислення», багатополярність, «Аль-Каїда», «Хезбула», «Об’єднані акти самооборони Колумбії», Японська релігійна секта «АУМ Сінрікьо», «Вітчизна басків і свобода» (ЕТА), глобалізація, інтеграція.


Тестові питання до теми 13. Міжнародні відносини (1945 р. — початок ХХІ ст.).

І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
1. Радянське вторгнення до Афганістану відбулося:
А. 1964р.
Б. 1968р.
В. 1979р.
Г. 1989р.

2. Поява терміну «Берлінська криза» пов’язана з :
А. Блокадою Західного Берліна, встановленою СРСР 24 серпня 1948р, що викликала загострення міжнародної обстановки.
Б. Назвою військової операції взяття Берліна навесні 1945р.
В. Щорічними літніми фестивалями, що відбуваються в Берліні за участю прихильників стилю «техно».
Г. Зведення Берлінського муру 1961р.

3. В якому році відбулася англо-франко-ізраїльська агресія проти Єгипту?
А. 1949р.
Б. 1955р.
В. 1956р.
Г. 1979р.

4. Автором терміну «розрядка міжнародної напруженості» є:
А. Л. Брежнєв.
Б. Р. Ніксон.
В. Р. Рейган.
Г. Ш. де Голль.

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Виберіть неправильне твердження.
Складові компоненти «холодної війни»:
А. Боротьба за вплив у країнах, що розвиваються.
Б. Згуртування воєнно-політичних блоків.
В. Економічна війна.
Г.  Застосування ракетно-ядерних і звичайних озброєнь.

6. Виберіть факт, що не стосується життя й діяльності М. Горбачова
А. Започаткував політику «нового мислення» та розпочав курс на «перебудову», зокрема, стосунків із Заходом.
Б. 1989р. підписав у Москві разом з президентом США Дж. Бушем Договір про скорочення стратегічних наступальних озброєнь.
В. Став першим президентом Російської федерації.
Г. У 1990р. був удостоєний Нобелівської премії миру.

 ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1, 5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Карибська криза.
Б. Створення Організації Варшавського договору.
В. Початок Корейської війни.
Г. Зруйнування Берлінського муру.

8. Установіть відповідність.
1. «Аль-Каіда»
2. «Об’єднані акти самооборони Колумбії»
3. «Вітчизна басків і свобода».
4. «Хезбула»
А.  Релігійна секта, що організувала газову атаку в токійському метро 1995р.
Б.  Радикальне угрупування, створене в Лівані 1982р.
В. Ультраправа воєнізована організація, мета якої – боротьба з «лівими повстанцями» і яка фінансує свою діяльність здебільшого за рахунок контрабанди наркотиків.
Г. Заснована в 1959р, на початковому етапі її ідеологія базувалась на марксизмі, дії в Іспанії і на Південному Заході Франції.
Д. Створена в 1988р., мета якої – створення мусульманської держави в цілому світі.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9.  Що, на Вашу думку,  мав на увазі президент США Р. Ніксон, коли сказав:
«Я вважаю, що наш світ стане кращим і безпечнішим, якщо сильні та здорові Сполучені Штати, Радянський Союз, Європа, Японія і Китай будуть врівноважувати одне одного».
Як можна назвати таку політику?

10. Прокоментуйте слова генерал-лейтенанта Служби безпеки України В. Крутова. Які заходи, на Вашу думку, можна запропонувати для ефективної боротьби з тероризмом?
«Тероризм… це не тільки й не стільки вибухи, вбивства, захоплення заручників й інші фізичні засоби знищення людей, скільки моральний та психологічний вплив на свідомість людей… . Саме в цьому й полягає стратегічна мета ідеологів тероризму. Свідомість і тільки свідомість є головним об’єктом їхнього злочинного впливу».



Тема 14. Повсякденне життя та культура.
1. Опрацювати § 25-29 (тут і надалі: підручник для 11 класу).
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Підготуйте презентації про особливості кіномистецтва у США, Франції, Італії, Японії, Індії, України.
2) Заповніть таблицю Образотворче мистецтво другої половини ХХ ст. – початку ХХІ ст.
Мистецькі напрями
Представники



3. Опрацювати терміни: інформаційне суспільство, культура «віртуальної реальності», масова «література факту», поп-арт, оп-арт, «поетичне кіно», функціоналізм, деконструктивізм, комерціалізація.

Тестові питання до теми 14. Повсякденне життя та культура.

І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
1. Представником органічної архітектури, що пропагує зв'язок людини із природою є:
А. О. Німейєр.
Б. Й. Утцон.
В. Л. Міс ван дер Рое.
Г. П. Айзенман.

2. До якої моделі організації навчальної діяльності університетів можна віднести певну концепцію: університет не повинен служити вузькопрактичним інтересам, існування відокремлення навчання від наукових досліджень?
А. Німецької.
Б. Англійської.
В. Американської.
Г. Французької.

3. Перший персональний комп’ютер, названий «Еппл» («Яблуко») був зібраний С. Джобсом та С. Возняком у:
А. 1957р.
Б. 1961р.
В. 1967р.
Г. 1976р.

4. Засновником авангардистського мистецтва поп-арту – оптичного мистецтва вважається:
А. С. Далі.
Б. В. Кандінський.
В. В. Вазареллі.
Г. Ж. Тенгелі.

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Виберіть неправильне твердження.
А. Джейрон Ланьє – один із відомих діячів кіберкультури.
Б. Головою комп’ютерної фірми «Майкрософт» є Білл Гейтс.
В. Елвіс Преслі є королем рок-нролу.
Г.  Жорж Сіменон є представником такого жанру в літературі як наукова фантастика.

6. Виберіть факт, що не стосується життя й діяльності Сальвадора Далі:
А. Був художником-сюрреалістом.
Б. Написав картину «Атомна Леда».
В. У храмі Миру у Валлорисі створив дві фрески «Війна» і «Мир».
Г. Працював в індустрії реклами.

 ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1, 5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Відтворення моделі складної молекули ДНК.
Б. Перший політ в космос людини.
В. Перше відзначення Нобелівською премією в галузі економіки.
Г. Запуск першого штучного супутника.

8. Установіть відповідність.
1. М. Форман
2. М. Джексон
3. А. Тарковський
4. Ф. Фелліні
А.  Режисер фільму «Сталкер».
Б.  Режисер фільму «8  ½»
В. Режисер фільму «Політ над гніздом зозулі».
Г. Американська поп-зірка.
Д. Видатний італійський актор.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9.  Чи можна погодитися, на Вашу думку, з точкою зору американського письменника Д. Спото, автора твору «Мерилін Монро»? Чому? Аргументуйте.
«Добре відомо, якій спокусі піддаються вигадники всіх фантастичний історій подібного типу… Ця спокуса – гроші. Але ціна, яку доводиться сплатити за це, не обмежується грошовою сумою, витраченою на скандальну книгу. Витрати також охоплюють втрату ідеалів, втрату віри в людей, презирливу зневагу до доброго імені чесних осіб і цілковиту байдужість до прискіпливого з’ясування істини».

10. Стіва Джобса можна охарактеризувати як «альтернативну людину» духовного виробництва кінця ХХ – початку ХХІ ст. (скорочено ADON: Alternative – альтернативний, Disintegrating – дезінтегруючий,  Originating – той, що створює,  Nobleman – шляхетна людина). Чи погоджуєтесь Ви з тим, що такі особистості і є «рушійною силою» розвитку сучасного суспільства? Чому? Аргументуйте.








Коментарі