Безперервний навчальний процес

Дорогі друзі! Пропоную вивчати історію України дистанційно.
Для цього ми використовуємо підручники:
Струкевич О.К. Історія України (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закл. загальн. середн. освіти - Київ: Грамота, 2018. – 240 ст.
Струкевич О.К. Історія України (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти - Київ: Грамота, 2019. – 240 ст.,
Тема 1. Вступ. Україна на початку ХХ ст.  
Завдання:
1. Опрацювати Вступ (ст.4-9) (тут і надалі: підручника для 10 класу)
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Визначте тенденції суспільного життя України на початку ХХ ст.
3. Опрацювати терміни: модернізм, світова війна, соціальна революція, національна революція, політичний режим, національна держава (ст.7).

Тестові питання до теми 1. Вступ. Україна на початку ХХ ст.

1.  Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла:
A.   завершенню промислового перевороту.
B.   створенню монополістичних об'єднань.
C.   формуванню ринку вільнонайманої праці.
D.   подоланню залежності від іноземного капіталу.

2.  Рік виникнення першої політичної партії в Наддніпрянській Україні.
A.  1890.
B.  1900.
C.  1902.
D.  1905.

3.  Політична партія Наддніпрянщини, що відстоювала ідею незалежності України
A.  РУП.
B.  УНП.
C.  УСДРП.
D.  УДРП.

4.  Прізвище ініціатора кооперативного руху на західноукраїнських землях.
A.  В. Нагірний.
B.  М. Левитський.
C.  П. Столипін.
D.  М. Міхновський.

5.  Рік створення Товариства українських поступовців
A.  1890.
B.  1900.
C.  1905.
D.  1908.

6. Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905-1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела:
«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури… південноросійська народна школа не має потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги українською мовою не тільки некорисні, але й небезпечні.»
A.  Насадження великодержавного шовінізму
B.  Реалізація земельної реформи П. Столипіна
C.  Сприяння міграції росіян на Південь і Схід України
D.  Подолання сепаратизму поляків-землевласників Правобережжя

7.  Назва української фракції в І та ІІ Державних думах:
A.   Українська трудова громада.
B.   Союз українських націоналістів.
C.   Малоросійська громада.
D.   Українська фракція.

8.  Регіон, спеціалізацією якого  на початку ХХ ст.. була залізорудна промисловість.
A.   Донбас.
B.   Правобережжя.
C.   Кривий Ріг.
D.   Степова Україна.

9.   Лідер української фракції в І Державній думі.
A.   І. Шраг.
B.   М. Міхновський.
C.   Д. Антонович.
D.   М. Грушевський.

10.  Якому поняттю відповідає наведене визначення?
Велике об’єднання виробників, банкірів, торговців із метою концентрації капіталів, узгодження дій підприємств по виробництву та збуту товарів, які виникають в умовах посилення конкурентної боротьби.
A.   Акціонерне товариство
B.   Монополія
C.   Кооператив
D.   Корпорація

11.  Чим уславилася С. Крушельницька?
A.   Написанням монографії «Історія українського народу».
B.   Написанням повісті «Інститутка».
C.   Підкоренням сцени провідних театрів світу виконанням оперних партій.
D.   Написанням поеми «Лісова пісня».

12. Форма монополістичного об'єднання, що була домінуючою в промисловості Наддніпрянської України на початку ХХ ст.:
A.   Концерн.
B.   Трест.
C.   Картель.
D.   Синдикат.

13.  Внаслідок проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні
A.   остаточно зруйновано селянську общину.
B.   подолано селянське малоземелля та безземелля.
C.   утверджено приватне селянське землеволодіння.
D.   зупинено процес майнового розшарування селянства.

14 . Засновник українського стилю у архітектурі:
A.   В. Винниченко.      
B.   Ф. Вовк.                  
C.   В. Кричевський.
D.   П. Нестеров.

Тема 2. Україна в роки першої світової війни.
Завдання:
1. Опрацювати § 1-3
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Визначте геополітичні плани головних учасників І світової війни стосовно території України.
2) Заповніть таблицю Національно-визвольний рух в роки І світової війни

Політична партія, організація
Програмні засади
Методи політичної боротьби
Головна українська рада (ГУР)


Союз визволення України (СВУ)


Загальна українська рада (ЗУР)


Українська парламентська репрезентація (УПР)


Товариство українських поступовців (ТУП)


Карпато-руський визвольний комітет



3) Скориставшись картою (ст.17), окресліть терени розгортання основних бойових дій та напрямки головних ударів на Східному фронті на середину 1914р. та на кінець 1917р.
4) Заповніть таблицю «Основні операції І світової війни на теренах України впродовж 1914-1917рр.».
Назва операції
Напрямок удару
Наміри сторін
Наслідки




3. Опрацювати терміни: національне військове формування, окупаційний режим, генерал-губернаторство, депортація, інтернування, репресії.
Тестові питання до теми 2. Україна в роки Першої світової війни

1.  На початку Першої світової війни К. Левицького було обрано головою:
A.   Союзу визволення України.
B.   Головної української ради.
C.   Карпато-руського визвольного комітету.
D.   Товариства українських поступовців.

2.  Формування легіону Українських січових стрільців відбулося внаслідок:
A.   початку Першої світової війни.
B.   окупації російською армією Галичини.
C.   Брусиловського прориву та поразки австрійської армії.
D.   захоплення російською армією Карпатських перевалів.

3.  Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.
 «Справжнє бойове хрещення Українські січові стрільці пройшли у квітні - на початку травня 1915 р. у боях за гору поблизу Славська. Кілька разів цей важливий пункт переходив із рук в руки. Лише ціною великих втрат російським солдатам вдалося закріпитися на горі, але в цей час розпочався загальний відступ росіян із Галичини». Де відбулися описані події?
A.   г. Маківка.
B.   г. Говерла.
C.   г. Лисоня.
D.   г. Погар.

4. Яким було ставлення російської влади до українського національного руху на Наддніпрянській Україні під час Першої світової війни?
A.   надавала додаткові можливості для його розвитку.
B.   підтримувала його патріотичні настрої.
C.   не звертала уваги на його існування.
D.   посилювала репресії проти нього.

5. У ході Першої світової війни Товариство українських поступовців закликало українців:
A.   підтримати Троїстий союз.
B.   бути нейтральними.
C.   виступити проти Антанти й Троїстого союзу.
D.   підтримати Антанту.

6 . Про який регіон йдеться в уривку з історичного джерела?
«Перша світова війна принесла українським землям руйнацію господарства. В регіоні було зруйновано понад 40% господарських та житлових будинків, понад 1,5 тис. промислових споруд. Навіть стратегічно важлива нафтова промисловість зменшила виробництво на 1/3».
A.   Наддніпрянщина.
B.   Закарпаття.
C.   Галичина.
D.   Буковина.

Тема 3.  Початок української революції
Завдання:
1. Опрацювати §4-7.
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Визначте періоди та перелічіть рушійні сили революції. Назвіть причини революції.
2) Проаналізуйте процес перетворення УЦР з київської на всеукраїнську представницьку організацію.
3) Порівняйте історичне значення І, ІІ, ІІІ Універсалів УЦР. Опишіть значення ІV Універсалу для справи державного будівництва.
4) Опрацюйте таблицю на ст.53, таблицю на ст.65 та дайте відповідь на запитання: якими були здобутки та прорахунки УЦР та в чому полягає історичне значення боротьби за державність УЦР 1917-1918рр.?
Внутрішня та зовнішня політика УНР доби УЦР
Зміст внутрішньої політики
Зміст зовнішньої політики


Здобутки та прорахунки УЦР в державному будівництві
Історичний факт
Здобуток/прорахунок
Причини/обставини
Наслідки





3. Опрацювати терміни: українська революція, автономія, універсал, самостійники, державний переворот, ультиматум, інтервенція, маріонетка, опозиція.

Тестові питання до теми 3. Початок Української революції
1.  Проголошення Українською Центральною Радою Першого Універсалу спричинено:
A.   відмовою Тимчасового уряду визнати право України на автономію.
B.   формуванням Рад робітничих, солдатських і селянських депутатів.
C.   відправленням українізованих військових частин на фронт.
D.   збройним виступом самостійників у Києві.

2.  У Першому Універсалі Української Центральної Ради було задекларовано
A.   створення Генерального Секретаріату.
B.   підтримку виступу самостійників.
C.   засудження корніловського заколоту.
D.   проголошення автономії України.

3.  Який з цитованих нижче документів був оприлюднений в червні 1917 р.?
A.   «На час до вирішення справи... Установчими Зборами по справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає ...уряд по пропозиціям Центральної Ради...»
B.   «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки...»
C.   «...визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв'язана..., ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання...»
D.   «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям».

4. Ухваливши Другий Універсал, Українська Центральна Рада:
A.   відмовилася від самочинного проголошення автономії до скликання Всеросійських установчих зборів
B.   включила до складу Генерального секретаріату представників Тимчасового уряду.
C.   призупинила конфіскацію та передання поміщицьких земель селянам
D.   припинила українізацію військових частин російської армії

5.  Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Він залишався романтиком, навіть очолюючи перший український уряд - Генеральний секретаріат, він жив більше емоціями та образами, ніж реаліями повсякденного життя. Риторикою, пафосом, його революційним ідеалізмом були просякнуті навіть акти державної ваги - Універсали Центральної Ради, до творення яких він мав безпосереднє відношення».
A.М. Грушевського
B. В. Винниченка
C. Д. Дорошенка
D.С. Петлюру

6. Збройний виступ самостійників у Києві спричинено:
A.   проголошенням радянської влади в Україні
B.   оприлюдненням Українською Центральною Радою Другого Універсалу.
C.   висуванням російським Раднаркомом ультиматуму Українській Центральній Раді.
D.   наданням Тимчасовим урядом Тимчасової інструкції для Генерального секретаріату.

7.  У Третьому Універсалі Української Центральної Ради було проголошено:
A.   прагнення розпочати й самостійно провести переговори з Німеччиною та її союзниками.
B.   8-годинний робочий день, державний контроль за продукцією, виготовленою в Україні.
C.   скасування приватної власності на землю поміщиків та інших нетрудових господарств
D.   наміри створити федерацію з Росією.

8.  Падіння Української Центральної Ради (УЦР) спричинено
A.   завершенням УЦР аграрної реформи та переданням землі селянам.
B.   відкритою підтримкою УЦР селянських виступів і робітничих страйків.
C.   відмовою УЦР від виконання умов Брест-Литовського мирного договору.
D.   загостренням відносин УЦР із німецьким та австро-угорським командування.

Тема 4. Розгортання української революції. Боротьба за відновлення державності
Завдання:
1. Опрацювати §8-12
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Охарактеризуйте внутрішню та зовнішню політику П. Скоропадського та Директорії, поділивши її за напрямами.
Заповніть таблицю.
Напрями діяльності
Гетьманат П. Скоропадського
Директорія
Форма правління


Демократичні свободи


Розвиток державних органів


Аграрне питання


Промислова політика


Банківська сфера, податкова політика


Розбудова армії


Культурна сфера


Зовнішня політика



2) Опишіть систему органів радянської влади, виокремивши конституційні та неконституційні складові. Розкрийте сутність політики «воєнного комунізму».
3) Підготуйте історичний нарис про боротьбу махновців і холодноярців.
4) Опрацюйте §12.2  Нові тенденції розвитку культури в 1914-1921рр. та заповніть таблицю
Галузь
Досягнення
освіта

наука

Мистецтво

Література

Релігійне життя


3. Опрацювати терміни: гетьманат, Директорія УНР, економічна блокада, головний отаман, Чортківська офензива, «воєнний комунізм», продзагін, наркомат, раднарком, ревком, комнезам, реквізиція, продрозкладка, отаманщина, терор, інтернування.
Тестові питання до теми 4. Розгортання української революції. Боротьба за відновлення державності
1.  Коли відбулася описана нижче подія?
«Цією грамотою я оголошую себе Гетьманом всієї України. Управління Україною буде провадитися через посередництво призначеного мною Кабінету Міністрів. Центральна і Мала Рада з нинішнього дня розпускаються».
A.   26 січня 1918 р.
B.   21 лютого 1918 р.
C.   24 березня 1918 р.
D.   29 квітня 1918 р

2 . Який документ містить такі рядки:
«... Українська Держава стояла коло краю загибелі. Спаслася Вона, дякуючи могутньому підтриманню центральних держав, які, вірні своєму слову, продовжують і по сей час боротись за цільність і спокій України. ...Як вірний син України я вирішив взяти на себе тимчасово всю повноту влади»?
A.   «Грамота до всього українського народу» П. Скоропадського.
B.   Відозва «К населению Малороссии» А. Денікіна.
C.   Наказ №1 по Революційній повстанській армії Н. Махна.
D.   Звернення «До населення всієї соборної України» С. Петлюри.

3.  Що із вказаного нижче спричинило падіння Української Держави П. Скоропадського?
A.   Вузька соціальна база гетьманату, підкорення його економічної політики інтересам окупаційної влади.
B.   Відновлення бойових дій радянської Росії проти України.
C.   Зосередження усієї повноти влади в руках однієї людини - гетьмана.
D.   Анулювання Німеччиною Брест-Литовського договору.

4.  Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела?
 «Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це - справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В. І. Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно... »
A.   Українську Народну Республіку доби Центральної Ради.
B.   Українську Державу гетьмана П. Скоропадського.
C.   Українську Народну Республіку доби Директорії.
D.   Українську Соціалістичну Радянську Республіку.

5.  У жовтні 1918 р. було створено два українських державних університети у містах:
A.   Київ, Львів.
B.   Львів, Харків.
C.   Харків, Кам'янець-Подільський.
D.   Кам'янець-Подільській, Київ.

6.  Українська Держава Павла Скоропадського існувала впродовж:
A.   жовтня 1917 р. - березня 1918 р.
B.   квітня - грудня 1918 р.
C.   травня 1918 р. - вересня 1919 р.
D.   квітня - грудня 1919 р.

7. У листопаді 1918 р. Український національний союз утворює Директорію з метою:
A.   підготовки Акту злуки УНР та ЗУНР.
B.   боротьби проти наступаючих частин Червоної Армії.
C.   організації повстання проти гетьмана П. Скоропадського.
D.   боротьби проти білогвардійських військ генерала А. Денікіна.

8. До складу створеної Українським національним союзом Директорії входили:
A.   С. Петлюра, М. Міхновський, С. Єфремов, В. Винниченко, О. Бош.
B.   В. Винниченко, С. Петлюра, Ф. Швець, О. Андрієвський, А. Макаренко.
C.   М. Грушевський, Х. Раковський, С. Єфремов, В. Винниченко, С. Петлюра.
D.   В. Винниченко, С. Петлюра, Х. Раковський, Н. Махно, Ф. Кричевський.

9.  У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив:
A.   Генеральний секретаріат Української Центральної Ради.
B.   Раду Народних Міністрів УНР.
C.   Державний секретаріат ЗУНР.
D.   Директорію УНР.

10.  У 1918 р. було створено Всеукраїнську надзвичайну комісію з метою:
A.   утвердження більшовицької диктатури шляхом терору.
B.   організації та підготовки антигетьманського повстання.
C.   встановлення державного контролю над промисловістю.
D.   допомоги населенню в подоланні наростаючого голоду.

11.  Варшавська угода між Директорією УНР і урядом Польщі передбачала:
A.військово-політичну допомогу в боротьбі проти гетьмана П. Скоропадського.
B.   військову допомогу в боротьбі проти військ генерала А. Денікіна.
C.   визнання ЗУНР та відмову від втручання в її внутрішні справи.
D.   спільні воєнні дії проти Червоної Армії на території України.

12.  У результаті укладення в 1921 р. Ризького мирного договору:
A.   припинилися бойові дії на території України.
B.   Польська Республіка визнала існування УСРР.
C.   завершився Другий зимовий похід військ УНР.
D.   утворився «воєнно-політичний союз» УСРР і РСФРР.

13.  «Лінія Керзона» - це:
A.   східний кордон Польщі, визначений Антантою у грудні 1919 р.
B.   межа просування німецьких та австро-угорських військ у травні 1918 р.
C. «нейтральна зона» між Армією УНР та радянськими військами у грудні 1917 р.
D. межа українських територій, на які претендувала Угорщина в листопаді 1918 р.

14.  Першою столицею УСРР стало місто:
A.   Київ.
B.   Катеринослав.
C.   Полтава.
D.   Харків.

Тема 5. Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні.
Завдання:
1. Опрацювати §13-18
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1)  Визначте основні напрямки проведення НЕПу в Україні та складіть порівняльну таблицю стосовно реформ, які проводились в часи «воєнного комунізму» та НЕПу
Галузі
Політика «воєнного комунізму»
НЕП
Види власності


Промисловість


Сільське господарство


Податкова сфера


Товарно-грошові відносини


2) Поясніть, чому, бачачи позитивний вплив НЕПу на економіку, більшовики планували наступ на нього?
3) Поясніть суперечність між 7-кратним зміцненням промислового потенціалу України та збереження колоніального статусу її економіки.
4) Сталіна в партійних колах називали «Чингізханом з телефоном». Що вони мали на увазі, що допомогло йому перемогти опонентів?
5) Заповніть таблицю Розвиток української культури 30-х рр.
Галузь
Характерні явища/досягнення
освіта

наука

Мистецтво

Література

Релігійне життя


3. Опрацювати терміни: воєнно-політичний союз, договірна федерація, шовінізм, автономізація, суверенітет, НЕП, коренізація, українізація, гегемонія, дискредитація, директива, соцзмагання, індустріалізація, колективізація, розкуркулення, «закон про п’ять колосків», «чорна дошка», геноцид, голодомор, «розстріляне відродження», «соціалістичний реалізм».

Тестові питання до теми 5. Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні.
1.Державно-політичний статус УСРР у 1921 - 1922 рр. Визначався:
A.    «договірною федерацією» з РСФРР та іншими радянськими республіками, посиленням її підпорядкування загально федеративним органам влади.
B.     юридичною незалежністю УСРР, яка не входила до складу жодної сусідньої держави й не перебувала з ними в союзно-договірних відносинах.
C.     «воєнно-політичним союзом» із РСФРР та перебуванням УСРР у її складі на правах автономного утворення.
D.«військовим союзом» із РСФРР зі збереженням УСРР формального статусу та ознак незалежної держави.

2 .Процес конституційного оформлення СРСР завершився:
A.   1920 р.
B.   1921 р.
C.   1922 р.
D.   1924 р.

3. У якій галузі господарства УСРР у 1920-х роках розпочалася реалізація плану ГОЕЛРО?
A.   Енергетичній.
B.   Металургійній.
C.   Машинобудівній.
D.   Вуглевидобувній.

4. Розвиткові сільського господарства України в період НЕПу було притаманне:
A.   створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою.
B.   функціонування виробничо-збутових кооперативів і товариств.
C.   об'єднання всіх господарств незаможних селян у радгоспи.
D.   розгортання мережі машинно-тракторних станцій і бригад.

5. У результаті здійснення в Україні в 1920-х - на початку 1930-х років політики коренізації:
A.   реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони.
B.   замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою.
C.   збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно- державного апарату.
D.   розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи серед українців за кордоном

6. Олександр Шумський і Михайло Волобуєв у 1920-х роках:
A.   критикували кадрову та економічну політику союзного керівництва в Україні.
B.   засуджували «націонал-комуністичний ухил» партійного керівництва України.
C.   виступали за згортання політики українізації та політики колективізації.
D.   були послідовними прихильниками сталінського плану «автономізації».

7. Темпи зростання обсягів промислового виробництва в СРСР у 1930-х роках були вищими, ніж в європейських країнах, завдяки:
A.   технічній перебудові.
B.   технологічній реконструкції.
C.   промисловому перевороту.
D.   форсованій індустріалізації.

8. Комісія В. Молотова, що діяла в Україні впродовж жовтня 1932 р. - січня 1933 р.:
A.   підводила підсумки кампанії боротьби з неписьменністю в республіці.
B.   контролювала повне виконання хлібозаготівельного плану.
C.   розслідувала справу «Спілки визволення України».
D.   уводила в дію Харківський тракторний завод

9.  «Розстріляне відродження» - умовна назва:
A.   покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х років.
B.   групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920 - 1930-х роках.
C.   літературно-мистецької генерації України 1920 - 1930-х років, репресованої сталінським режимом.
D.   плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки визволення України».

10. Які верстви українського суспільства зникають наприкінці 1930-х років?
A.   підприємці, інтелігенція, духовенство.
B.   духовенство, промисловці, селяни-власники.
C.   селяни-власники, промисловці, підприємці.
D.   підприємці, наймані робітники, духовенство.

11. У Паризькому протоколі (1920 р.) задекларовано, що «Англія, Франція, Італія... вважають цілком виправданим приєднання Бессарабії до...»:
A.   Української Соціалістичної Радянської Республіки.
B.   Української Народної Республіки.
C.   Королівства Румунія.
D.   Республіки Польща.

12. Масові репресії щодо українського населення Галичини, здійснені польським урядом восени 1930 р., отримали офіційну назву:
A.   асиміляція.
B.   пацифікація.
C.   депортація.
D.   нормалізація.

13. У якому році було проголошено незалежність Карпатської України?
A.   1923 р.
B.   1939 р.
C.   1941 р.
D.   1945 р

14. Про який судовий процес йдеться в уривку з історичного джерела?
«На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С. Єфремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети «Вісті».
A.   «Шахтинська справа».
B.   «Спілка визволення України».
C.   «Український національний центр».
D.   «Українська військова організація».

Тема 6. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період.
Завдання:
1. Опрацювати §19-21
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Порівняйте становище українців під владою Польщі, Румунії, Чехословаччини.
2) Які причини спонукали учасників визвольних змагань 1917-1921рр. підхопити ідеї націоналістичного руху?
3. Опрацювати терміни: східні креси, осадництво, пацифікація, національна кооперація, український націоналістичний рух, інтегральний націоналізм.

Тема 7. Україна в роки другої світової війни.
Завдання:
1. Опрацювати §22-29
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Як радянсько-німецькі договори 1939р. призвели до початку ІІ світової війни?
2) Скориставшись картою (форзац 2 підручника) перегляньте напрями наступів/відступів, театри битв 1941-1942рр.
3) Визначте напрями окупаційної політики, що відома під назвою «новий порядок».
4) Охарактеризуйте особливості організації та завдання радянського партизанського руху на території України. Перерахуйте відомі вам армії, рухи Опору, у яких українці боролися з нацизмом.
 5) Заповніть таблицю Україна в 1943-1944рр.

І етап
ІІ етап
ІІІ етап
ІV етап
V етап
Дата





Звільнена територія





Операції





Фронти





Полководці





Наслідки






3. Опрацювати терміни: пакт, радянізація, похідні групи, бліцкриг, мобілізація, евакуація, воєнний злочин, «новий порядок», колабораціонізм, остарбайтери, голокост, чорносвитники.

Тестові завдання до теми 7. Україна в роки другої світової війни.
І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
1. Пакт Ріббентропа-Молотова було підписано
А.  23 червня 1939р.
Б.  23 серпня 1939р.
В.  28 вересня 1939р.
Г.  22 червня 1941р.

2. Обрання Народних зборів Західної України було організоване
А. 17 вересня 1939р.
Б. 22 жовтня 1939р.
В. 1 листопада 1939р.
Г. 14 листопада 1939р.

3. Вигнання, примусове виселення жителів з території їхнього проживання – це
А. евакуація.
Б. окупація.
В. депортація.
Г. мобілізація.

4. Співпраця населення завойованих держав з окупаційним режимом – це
А. антисемітизм.
Б. голокост.
В. колабораціонізм.
Г. евакуація.

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Виберіть неправильне твердження
А. За таємним протоколом радянсько-німецького пакту про ненапад західноукраїнські землі підпадали під сферу впливу Німеччини.
Б. Червона армія перетнула радянсько-польський кордон 17 вересня 1939р.
В. У 1940р. під Харковом було розстріляно 15 тисяч польських військовослужбовців
Г. Крим було визволено у квітні 1944р.

6. Виберіть правильне твердження
А. Війська 2-го Українського фронту вийшли на кордон з Румунією 29 березня 1944р.
Б. Територія України була повністю визволена від фашистів у грудні 1944р.
В. 20% Героїв Радянського Союзу були удостоєні цього звання за героїзм у Корсунь-Шевченківській операції.
Г. Українська Головна Визвольна рада утворилася у січні 1945р.

ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1, 5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Створення УПА.
Б. Карпато-Ужгородська визвольна операція.
В. Прийняття Акту проголошення відновлення Української держави.
Г. Танкова битва в районі Луцьк-Броди-Рівне-Дубно.

8. Установіть відповідність.
1. О. Богомолець
2. С. Ковпак
3. Т. Строкач
4. О. Теліга
А. Начальник Українського штабу партизанського руху.
Б. Поет, автор вірша «Любіть Україну».
В. Видавець альманаху української поезії «Литаври».
Г. Керівник Інституту клінічної фізіології.
Д. Командир партизанського з’єднання, двічі Герой Радянського Союзу.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Коли відбулися події, описані в уривку з історичного джерела? Які наслідки вони мали для України?
«… Могутній вал радянських армій Центрального, Воронезького та Степового фронтів, набравши розгони на курських та бєлгородських полях, покотився до Дніпра…».
10. Проаналізуйте, якою ціною дісталася Україні перемога у другій світовій війні. Чи можна було зменшити масштаби втрат і руйнувань.

Тема 8. Україна в перші повоєнні роки
Завдання:
1. Опрацювати §1-5 (тут і надалі: підручника для 11 класу)
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Визначте чинники, які спонукали радянське керівництво передати Кримську область УРСР.
2) Назвіть різновиди ідеологічних кампаній, проведених в Україні.
3) Чому, повернувши статус провідної індустріальної країни Європи, УРСР мала низький рівень життя населення?
4) Заповніть таблицю Розвиток культури України у повоєнний період
Галузь
Характерні явища/досягнення
освіта

наука

Мистецтво

Література

Релігійне життя


3. Опрацювати терміни: етнічна чистка, операція «Вісла», репатріація, український буржуазний націоналізм, депортація, спецпоселення, «Ждановщина», «Лисенківщина», космополітизм, відбудова, операція «Вісла».

Тестові завдання до теми 8. Україна в перші повоєнні роки.
І рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
1. Кількість населення Західної України, піддана репресіям у 1944-1952рр., становила
А. близько 100 тисяч осіб.
Б. близько 300 тисяч осіб.
В. близько 500 тисяч осіб.
Г. близько 700 тисяч осіб.
2. Радянсько-румунський договір, що зафіксував кордони 1940р., був підписаний
А. 1945р.
Б. 1946р.
В. 1947р.
Г. 1948р.

3. Фактичне знищення наукової школи радянської генетики, деградація і гальмування розвитку біології, репресії проти учених-генетиків – період
А. «лисенківщини».
Б. «холодної війни».
В. «Великого терору».
Г. «ждановщини».

4. За вірш «любіть Україну» В. Сосюру звинуватили в
А. космополітизмі.
Б. відсутності патріотизму.
В. низькопоклонстві перед Заходом.
Г. українському буржуазному націоналізмі.

ІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1 б.)
5. Укажіть терміни, які позначають історичні явища, характерні для періоду післявоєнної відбудови в Україні.
А. Радянізація, остарбайтери, національне відродження.
Б. Депортація кримських татар, розкуркулення, підпілля.
В. Грошова реформа, друга п’ятирічка, Львівський церковний собор.
Г. Індустріалізація, голод 1946-1947рр., мілітаризація економіки.

6. Укажіть терміни і поняття, які характеризують розвиток української культури у повоєнний період.
А. Українізація, репресії проти театру «Березіль», голокост.
Б. «Лисенківщина», ідеологічний наступ влади, запровадження обов’язкової семирічної освіти.
В. Боротьба з «буржуазним націоналізмом», колективізація, операція «Концерт».
Г. «Розстріляне відродження», русифікація освіти, реевакуація.

ІІІ рівень (правильна відповідь на запитання – 1,5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Операція «Вісла».
Б. Радянсько-чехословацький договір про входження Закарпаття до складу УРСР.
В. Закон про запровадження обов’язкової семирічної освіти в УРСР.
Г. Початок післявоєнного голоду.

8. Установіть відповідність.
1. Ю. Яновський
2. Р. Шухевич
3. О. Палладін
4. А. Малишко
А. Головнокомандувач УПА.
Б. Письменник, автор «Мисливських усмішок».
В. Поет, автор поеми «Прометей».
Г. Автор «Київських оповідань».
Д. Біохімік, президент АН УРСР у 1946-1952рр.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Спираючись на уривок із історичного джерела, визначте, які методи використовувала радянська влада при ліквідації УГКЦ.
«Удар, який ми завдали Сліпому, виявився дуже вдалим. Необхідно підтримати священиків, які переходять від уніатства до православ’я… Якась кількість уніатів необхідна для того, щоб мати свою агентуру…».

10. Відновлення прав зовнішнього представництва УРСР наприкінці війни – це спроба пом’якшення чи засіб посилення тоталітарного режиму в СРСР? Які наслідки мала ця подія?

Тема 9. Україна в умовах десталінізації.
Завдання:
1. Опрацювати §6-9
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Яких змін зазнав тоталітарний режим у СРСР за роки «хрущовської відлиги»?
2)  Розкрийте суть хрущовських надпрограм. Чому всі реформи М. Хрущова мали лише частковий успіх?
3) Заповніть таблицю Розвиток культури України в період десталінізації
Галузь
Характерні явища/досягнення
освіта

наука

Мистецтво

Література

Релігійне життя


3. Опрацювати терміни: «відлига», культ особи, десталінізація, лібералізація, реабілітація, децентралізація управління, раднаргосп, військо-промисловий комплекс, шістдесятники, дисиденти, русифікація.

Тестові завдання до теми 9. Україна в умовах десталінізації
І рівень (правильна відповідь – 1 б.)
1. Виправдання несправедливо обвинуваченої чи засудженої особи – це
А. десталінізація.
Б. реабілітація.
В. лібералізація.
Г. русифікація.

2. Опозиційний рух проти панівного державного лада, протистояння офіційній ідеології та політиці – це
А. дисидентство.
Б. «шістдесятництво».
В. волюнтаризм.
Г. «відлига».

3. Автором слів: «Віра виникає тоді, коли є мученики», а «знищені стають прапором» - був дисидент
А. М. Горинь.
Б. Л. Лук’яненко.
В. В. Мороз.
Г. В. Чорновіл.

4. Слова л. Брежнєва: «Цього генерала я знаю… рано його відпустили. Жаль…» - стосувалися
А. А. Гречка.
Б. П. Григоренка.
В. А. Єременка.
Г. К. Москаленка.

ІІ рівень (правильна відповідь – 1 б.)
5. Укажіть рису розвитку сільського господарства України, яка не була для нього характерною у 50-60-ті рр. ХХ ст.
А. Реорганізація МТС шляхом примусового викупу колгоспниками старої техніки.
Б. Наступ на особисті присадибні господарства колгоспників.
В. Широкомасштабне будівництво житла для колгоспників.
Г. Участь республіки в освоєння цілинних земель.

6. Виберіть правильне твердження.
А. Однією з форм боротьби «шістдесятників» стали відкриті листи до ООН.
Б. У 1957р. в Україні було створено 18 раднаргоспів.
В. Л. Лук’яненко – випускник Московського університету – став автором книги «Сповідь в камері смертників».
Г. «Кукурудзяна епопея» сприяла швидкому розвитку тваринництва.

ІІІ рівень (правильна відповідь – 1,5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Створення раднаргоспів.
Б. Робота І. Дзюби над статтею «Інтернаціоналізм чи русифікація?».
В. Передача Криму до складу УРСР.
Г. Обрання першим секретарем ЦК КПУ О. Кириченка.

8. Установіть відповідність.
1. В. Симоненко
2. М. Підгорний
3. П. шелест
4. І. Світличний
А. Перший секретар ЦК КПУ в 1963-1972рр.
Б. Літературний критик, дисидент.
В. Перший секретар ЦК КПУ в 1957-1963рр.
Г. Автор збірок «Тиша і грім», «Земне тяжіння».
Д. Кібернетик, автор праць з теорії цифрових апаратів.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. На підставі наведеного уривку з твору Є. Сверстюка визначте, якими ознаками автор характеризує рух «шістдесятників».
«Шістдесятництво – велике явище другої половини ХХ ст. …Серед шістдесятників я б поставив на перше місце юний ідеалізм, який просвітлює, підносить і єднає. Другою ознакою я б назвав шукання правди і чесної позиції. Поетів тоді називали формалістами за шукання власної індивідуальності. Насправді – за шукання істини замість ідеї, спущеної зверху для оспівування. …Я б виділив несприйняття, опір, протистояння офіційній літературі і всьому апаратові будівничих казарм».

10. Проаналізуйте, чому процес політичної те економічної лібералізації суспільства у середині 50-х –середині 60-х років кардинально не змінив політичну систему СРСР у цілому і в УРСУ зокрема?

Тема 10. Україна в період загострення кризи радянської системи.
Завдання:
1. Опрацювати §10-14
2. Виконати завдання і дати відповідь на запитання:
1) Визначте основи комуністичної диктатури.
2) Які причини згортання «косигінських» реформ та переходу радянського суспільства в стадію стагнації?
3) Сучасні культуро знавці називають описаний період «задушеним відродженням». Якими аргументами ви можете підтвердити цю думку?
4) Заповніть таблицю Розвиток опозиційного руху в Україні
Напрями
Правозахисний напрямок
Національно-визвольний
Релігійний
Організації, громадські об’єднання, політичні партії/лідери



Мета діяльності



Методи боротьби



3. Опрацювати терміни: командно-адміністративне управління, номенклатура, застій, «розвинутий соціалізм», правозахисний рух, «самвидав», Українська Гельсінська група, дефіцит.
  Тестові завдання до теми 10. Україна в Україна в період загострення кризи радянської системи.

І рівень (правильна відповідь – 1 б.)
1. «Косигінські» економічні реформи були розпочаті в СРСР
А. жовтні 1964р.
Б. вересні 1965р.
В. травні 1972р.
Г. квітні 1978р.

2. Основна причина піднесення економіки під час «золотої» п’ятирічки – це
А. зростання експорту продукції радянської промисловості.
Б. «ножиці цін».
В. економічна реформа.
Г. впровадження досягнень НТР у народне господарство.

3. Партійний і державний діяч, прихильник централізованої партійно-державної влади, який у 1972-1989рр. обіймав посаду першого секретаря ЦК КПУ – це
А. П. Шелест.
Б. Л. Брежнєв.
В. М. Хрущов.
Г. В. Щербицький.

4. Суспільний та культурний процес, який відзначається швидкими темпами розвитку міст внаслідок концентрації промисловості і торгівлі, - це
А. індустріалізація.
Б. стагнація.
В. урбанізація.
Г. депопуляція.

ІІ рівень (правильна відповідь – 1 б.)
5.Укажіть рису стану радянського суспільства, яка не була для нього характерною у 60-80-ті рр. ХХ ст.
А. Проведення демократичних альтернативних виборів до органів влади.
Б. Кризові явища в сільському господарстві.
В. Насадження марксистсько-ленінської ідеології в усіх сферах життя суспільства.
Г. Погіршення екологічного стану в Україні через велику кількість промислових підприємств на сході УРСР.

6. Виберіть правильне твердження.
А. У 70-х рр. ХХ ст. рух за права людини в Україні очолював Український національний комітет.
Б. Л. Костенко – автор творів «Прапороносці», «Собор», «Тронка».
В. Рівень життя населення України у 70-80-х рр. практично досяг рівня показників у розвинених капіталістичних країнах.
Г. Підставою для усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ стало звинувачення у потуранні ним націоналізму.

ІІІ рівень (правильна відповідь – 1,5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Поява перших випусків «самвидавського» журналу «Український вісник».
Б. Схвалення Верховною Радою УРСР нової Конституції УРСР.
В. Перша велика хвиля арештів дисидентів в Україні.
Г. Утворення Української Гельсінської спілки.

8. Установіть відповідність.
1. В. Чорновіл
2. Й. Тереля
3.  Ю. Іллєнко
4. В. Маланчук
А. Режисер фільмів «Криниця для спраглих», «Білий птах з чорною відзнакою».
Б. Автор праць «Правосуддя чи рецидиви терору», «Лихо з розуму».
В. Секретар ЦК КПУ з ідеології.
Г. Дисидент, який очолював боротьбу за легалізацію УГКЦ, в’язень таборів і «спецпсихушок».
Д. Композитор, автор музики до пісень «Два кольори», «Ясени».

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Проаналізуйте уривок з доповіді вченого А. Аганбегяна. Якою мірою його оцінки радянської економіки стосуються народного господарства України?
«За останні шість місяців темпи розвитку нашої економіки знизилися приблизно в 2 рази… Ми значну частину коштів відпускаємо на оборону – зі 100 млн. працюючих 30-40 млн. зайнять в оборонній промисловості. Ми торгуємо в основному сировиною, бо багато країн – не хочуть купувати в нас готової продукції через її низьку якість. Головні причини цього – неправильний напрям господарського розвитку країни, …невідповідність системи планування, стимулювання і управління радянської економіки сучасним вимогам… Ми… штучно гальмували галузі, які не належать до важкої промисловості… У нас фактично відсутні вартісні відношення… Головне – централізований розподіл».

10. Проаналізуйте, чим відрізняється дисидентський рух 60-х від опозиційного руху 70-х років ХХ ст. Наскільки ефективними були дії дисидентів 70-х?

Тема 11. Відновлення незалежності України.
Завдання:
1. Опрацювати §15-19
2. Дати відповідь на запитання:
1) Назвіть причини, що підштовхнули радянське керівництво до проведення реформ. У чому виявилась обмеженість процесів, пов’язаних з розвитком прискорення, гласності і плюралізму?
2) Порівняйте горбачовську «перебудову» з хрущовською і косигінською реформами. Знайдіть спільне і відмінне.
3) Визначте причини ухвалення, зміст і наслідки Декларації про державний суверенітет від 16.07.1990р.
3. Опрацювати терміни: «перебудова», «прискорення», «гласність», плюралізм, інфляція, мітингова демократія, національно-демократичний рух, неформальні громадські організації, багатопартійність, андеграунд, суверенітет, незалежність, путч.


  Тестові завдання до теми 11. Відновлення незалежності України.
І рівень (правильна відповідь – 1 б.)
1. Курс на «перебудову» радянського суспільства було проголошено
А. у квітні 1984р.
Б. у березні 1985р.
В. у квітні 1985р.
Г. у квітні 1986р.

2. Декларацію про державний суверенітет України було проголошено
А. 17 березня 1990р.
Б. 16 липня 1990р.
В. 16 липня 1991р.
Г. 24 серпня 1991р.

3. Спосіб ухвалення законів і вирішення найважливіших питань державного життя  - це
А. вибори.
Б. референдум.
В. гласність.
Г. плюралізм.

4. «Живий ланцюг» між Києвом і Львовом 21 січня 1990р. отримав назву
А. «Українська єдність».
Б. «Українська злагода».
В. «Українська злука».
Г. «Українська хвиля».

ІІ рівень (правильна відповідь – 1 б.)
5. Виберіть неправильне твердження.
А. Закон «Про мови в Українській РСР» Верховна Рада ухвалила у жовтні 1989р.
Б. Першим українським патріархом – керівником УАПЦ став Мстислав (Скрипник).
В. Українська республіканська партія утворилася у квітні 1990р.
Г. У травні 1990р. відбулися перші альтернативні вибори до Верховної Ради УРСР.

6. Виберіть неправильне твердження.
А. Закон «Про індивідуальну трудову діяльність» був ухвалений у листопаді 1986р.
Б. У 1987р. виникли Український культурологічний клуб і Товариство Лева.
В. Українську Гельсінську спілку очолив В. Чорновіл.
Г. У липні 1989р. відбувся перший великий страйк шахтарів.
ІІІ рівень (правильна відповідь – 1,5 б.)

7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Акт проголошення незалежності України.
Б. Заснування Товариства української мови ім. Т. Шевченка.
В. Голодування студентів у Києві.
Г. Договір про утворення СНД.

8. Установіть відповідність.
1. В. Щербицький
2. В. Чорновіл
3. В. Яворівський
4. С. Гуренко
А. Письменник, народний депутат СРСР і України.
Б. Колишній дисидент, редактор «Українського вісника», кандидат у президенти на виборах 1991р.
В. Президент України, обраний 1 грудня 1991р.
Г. Перший секретар ЦК КПУ у 1990-1991рр.
Д. Перший секретар ЦК КПУ до 1989р.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Визначте, які події викликали появу документа, уривок з якого наведено нижче. Чи могли описані заходи стримати зростання опозиції?
«4 серпня 1988р. органами міліції і КДБ … жорстоким і цинічним способом розігнано мітинг біля Львівського університету. На людей нацькували собак, їх тягнули до машин за волосся і за ноги, багатьох били, у тому числі жінок і підлітків… Ми протестуємо проти порушення елементарних прав людини. Вимагаємо притягнення до відповідальності винуватців антидемократичного погрому…».

10. Як ви вважаєте, які чинники сприяли прийняттю Верховною Радою УРСР Декларації про державний суверенітет України? Наскільки був потрібний цей документ?

Тема 12. Становлення України як незалежної держави.
Завдання:
1. Опрацювати §20-28
2. Дати відповідь на запитання:
1) Перелічіть державотворчі справи в перші роки незалежності. Складіть відповідний план (запишіть його в зошит).
2) Прокоментуйте основні ідеї і положення Конституції України.
3) Визначте чинники, які на межі другого і третього тисячоліть ускладнювали інвестування західного капіталу в економіку України.
4)Чому прошарок української великої буржуазії сформувався як олігархія?
5) Визначте місце України в системі міжнародних відносин на межі століть.
3. Опрацювати терміни: партія влади, мажоритарна виборча система, пропорційна виборча система, корупція, «тіньова» економіка, приватизація, дефолт, прожитковий мінімум, олігархія, депопуляція, євроінтеграція, інвестиції, багатовекторність зовнішньої політики, Помаранчева революція.


  Тестові завдання до теми 12. Становлення України як незалежної держави.
І рівень (правильна відповідь – 1 б.)
1. Найбільший розділ Конституції України називається
А. Загальні положення.
Б. Права, свободи та обов’язки громадянина.
В. Верховна Рада.
Г. Кабінет Міністрів.

2. У 1997р. Україна підписала договір про особливе партнерство з
А. ЄС.
Б. НАТО.
В. СОТ.
Г. Радою Європи.

3. Співак, у репертуарі якого понад 30 оперних партій, романси, пісні народів світу, який у 1995-2003рр. брав участь у постановках «Метрополітен-опера» в Нью-Йорку, - це
А. Р. Віктюк.
Б. Б. Ступка.
В. В. Гришко.
Г. С. Вакарчук.

4. Жанр мистецтва, у якому відзначилися  А. Солов’яненко, В. Гришко, В. Степова, В. Лук’янець, - це
А. кіно.
Б. опера.
В. балет.
Г. театр.

ІІ рівень (правильна відповідь – 1 б.)
5. Виберіть правильне твердження.
А. 6 грудня 1991р. була прийнята Воєнна доктрина України.
Б. Посади представників президента в усіх областях було запроваджено восени 1992р.
В. Конституційний договір був підписаний 8 червня 1995р.
Г. На президентських виборах 1999р. перемогу одержав В. Ющенко.

6. Виберіть правильне твердження.
А. Конституцію України було прийнято 24 серпня 1991р.
Б. Закон України «Про власність» було прийнято у травні 1993р.
В. «Касетний скандал» 2001р. привів до відставки уряду В. Ющенка.
Г. Українсько-російський договір щодо розподілу активів колишнього СРСР (так званий «нульовий варіант») було укладено 9 грудня 1991р.

ІІІ рівень (правильна відповідь – 1,5 б.)
7. Установіть хронологічну послідовність подій.
А. Вступ України до Ради Європи.
Б. Прийняття закону «Про  Збройні Сили України».
В. Вступ України до СОТ.
Г. Постанова Верховної Ради про Державний прапор України.

8. Установіть відповідність.
1. Інавгурація
2. Державний бюджет
3. Лібералізація цін
4.  Мажоритарна система
А. законодавчо затверджений щорічний план майбутніх доходів і видатків, виражений у грошових сумах.
Б. система виборів, за якої до уваги беруться лише голоси, подані за кандидата, що одержав більшість голосів по конкретних виборчих округах.
В. урочиста церемонія введення на посаду глави держави.
Г. зняття жорстких правил формування цін та їх погодження з державою, дозвіл на творення вільних цін. Що формуються ринком.
Д. система виборів, коли голосування проводиться за багатомандатними виборчими округами та партійними списками.

ІV рівень (змістовна та правильна відповідь на кожне із запитань – 1,5 б.)
9. Виходячи з тексту історичного джерела, схарактеризуйте рівень життя населення в Україні. Чим було викликане його зниження?
«У відповідальності до досліджень, проведених 1993р. у 173 країнах світу, перше місце зайняла Японія. Серед республік колишнього СРСР лідирувала Литва, яка посідала 29-е місце. Україна займала в цьому переліку 45-те місце…У 1992р. поточне споживання знизилося до рівня кінця 50-х років, коли на душе населення припадало до 38 кг м’яса… На початку 1993р. середньомісячний прибуток на душу населення становив (у доларах США): в Україні – 15, у Польщі – 150, у Португалії – 500, у США – 1500…».

10. Як ви вважаєте, що зумовило тривалість конституційного процесу в Україні? Як відсутність Конституції вплинула на розвиток економіки, політики, міжетнічних відносин нової України?


Тема 13. Творення нової України.
Завдання:
1. Опрацювати §26-29
2. Дати відповідь на запитання:
1) Визначте причини й приводи до утворення Євромайдану та розгортання Революції гідності.
2) Складіть хронологічну таблицю розгортання Революції гідності.
3. Опрацювати терміни: Євромайдан, Революція гідності, «гібридна війна», антитерористична операція, тимчасово окупована територія, Мінські угоди, операція об’єднаних сил, люстрація, політична асоціація, економічна інтеграція, безвізовий режим.


Коментарі